H… μεγάλη επιστροφή στα θρανία πλησιάζει. Πώς θα τη διαχειριστούμε σωστά ως γονείς; Ποια λάθη θα πρέπει να αποφύγουμε;

 

Η περίοδος των διακοπών τελείωσε, η σχολική χρονιά ξεκινά και τα παιδιά ή οι έφηβοι ετοιμάζονται να επιστρέψουν στα θρανία. Πώς μπορεί να γίνει ομαλότερη η επιστροφή αυτή; Αν τη διαχειριστούμε σωστά, χωρίς υπερβολές και χωρίς μιζέριες.

Μπορεί στο δικό μας μυαλό η επιστροφή στις σχολικές αίθουσες να μην είναι ό,τι καλύτερο, όμως τα πράγματα δεν είναι και τόσο άσχημα. «Δεν είναι απαραίτητο τα παιδιά να είναι ‘πεσμένα’ που επιστρέφουν στο σχολείο. Ειδικά στα πρώτα χρόνια της σχολικής τους ηλικίας τα πιο πολλά θέλουν να γυρίσουν γιατί έχουν συνδέσει το σχολείο με τις παρέες και τους φίλους τους», αναφέρει σχετικά ο κ. Δημήτρης Κούκης, Παιδοψυχολόγος και δίνει το… στίγμα για το πώς θα πρέπει ως γονείς να χειριστούμε την επιστροφή τους αυτή.

Δείξε μου το γονιό σου να σου πω πώς νιώθεις
«Βασικό ρόλο παίζει σίγουρα τι εικόνα δίνουν οι γονείς προς τα παιδιά όσον αφορά την επιστροφή στο σχολείο/δουλειά. Αν στο καράβι της επιστροφής οι γονείς είναι μελαγχολικοί, αυτό περνάει και στα παιδιά που η ‘δουλειά’ τους είναι το σχολείο. Επομένως αν εντάξουμε την εργασία γονιών και παιδιών σε ένα πλαίσιο πιο ευχαριστιακό, τότε η μετάβαση θα είναι ομαλή».

Οι συζητήσεις πριν την πρώτη μέρα
«Φροντίζουμε να συζητάμε με τα παιδιά μας την τελευταία εβδομάδα για οτιδήποτε τα απασχολεί σχετικά με το σχολείο. Μπορεί να πιέζονται αναφορικά με την ύλη, μπορεί να αγχώνονται για την έλλειψη ελεύθερου χρόνου, μπορεί να φοβούνται επειδή θα συναντήσουν τον ‘παλικαρά’ της τάξης που θα τους κάνει τη ζωή δύσκολη. Σε κάθε περίπτωση, κάνουμε μια συζήτηση μαζί τους για να δούμε τι τα προβληματίζει και πώς μπορούμε να ‘στρογγυλέψουμε’ τα προβλήματα αυτά».

Τα παιδιά πρέπει να παίζει
«Μπορεί το σχολείο να ξεκινά και μαζί τα μαθήματα και οι υποχρεώσεις όμως αυτό δε σημαίνει ότι από Σεπτέμβριο μέχρι Ιούλιο τα παιδιά θα πάψουν να παίζουν, να περνούν καλά και να έχουν ελεύθερο χρόνο για ευχάριστες δραστηριότητες. Ένα παιδί δημοτικού δεν θα παίζει μόνο τα Σαββατοκύριακα, ούτε εκτός σχολείου θα κάνει μόνο αγγλικά και ωδείο. Μπορεί να ασχολείται παράλληλα και με άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες όπως τένις, μπάσκετ, πολεμικές τέχνες. Τα παιδιά πρέπει να έχουν καθημερινά χρόνο ελεύθερο και χρόνο για παιχνίδι, είτε στο σπίτι είτε έξω. Έτσι θα αντέξουν το πρωινό πρόγραμμα, μιας και το ωράριό τους είναι πολύ πιο δύσκολο από εκείνο των γονιών τους».

Σωστή διαχείριση του χρόνου
«Πριν τη σχολική χρονιά οι γονείς πρέπει να φτιάξουν παρέα με τα παιδιά και όχι μόνα τους μια καθημερινή ρουτίνα. Τα παιδιά δεν θα πρέπει να έχουν χαοτική διαχείριση του χρόνου και να αναγκάζονται να διαβάζουν βραδινές ώρες που είναι κουρασμένα. Ένα σωστό πρόγραμμα λοιπόν θέτει τις σωστές βάσεις για αποδοτικό διάβασμα και ελεύθερο χρόνο».

Να είμαστε εκεί
«Ιδιαίτερα για τα παιδιά της πρώτης/δευτέρας δημοτικού είναι σημαντικό να είμαστε παρόντες στη ζωή τους το πρώτο διάστημα. Να τα πάμε στον αγιασμό εμείς, να τα πηγαίνουμε εμείς στο σχολείο το πρωί και να τα επιστρέφουμε, τουλάχιστον στην αρχή. Όταν πάρουν τα βιβλία τους να κάτσουμε μαζί τους, να φτιάξουμε παρέα το υλικό που ζήτησε η δασκάλα. Να είμαστε κοντά τους συναισθηματικά και πρακτικά».

 

 

πρώτη δημοσίευση στο http://www.in2life.gr/home/child/article/547206/epistrofh-sto-sholeio-gonikes-symvoyles-diaheirishs.html